נוסעים יקרים
בכל תחילת נסיעה ובכל אחד מאמצעי התחבורה הציבורית בישראל, חלה חובה על הנוסע לתקף כרטיס נסיעה, כלומר- לשלם עבורה, בין באמצעות יישומון, בין אם באמצעות רב קו ובין אם באמצעות כל אמצעי תשלום אחר המאושר על ידי משרד התחבורה.
חובת התיקוף חלה על כלל הנוסעים, ללא יוצא מכן הכלל וללא תלות בפרופיל המזכה את הנוסע בהנחה או בנסיעה חופשית או בנסיעה במסגרת הסדר חופשי חודשי, חופשי יומי וכד'.
תיקוף הנסיעה, מלבד היותו חובה אזרחית, מאפשר את העברת התשלום לחברת התחבורה הציבורית בה נסעת וכן מאפשר איסוף מידע (כללי בלבד, וללא כל מידע אודות פרטי הנוסעים) באשר לקווים והיעדים המבוקשים לנסיעה, קווים הדורשים תגבור וכו', ומתוך כך, לשפר את השירות לכלל הציבור.
בשנת 2016 הוחלט על מהלך הדרגתי שמטרתו העברת פעולת התיקוף והתשלום מהנהג אל הנוסעים. הרקע למהלך הוא הצורך בהגברת מהירות הנסיעה ובטיחותה. המהלך כלל בין השאר גם את פתיחת הדלתות האחוריות של האוטובוסים והאחריות על התיקוף עברה לנוסעים.
שימו לב, כי קיימת חובה חוקית לביצוע תיקוף בכל נסיעה ובהתאם לכך, יופעלו סנקציות כנגד אי ביצוע תיקוף.
איך מנפיקים?
במרכזי שירות "על-הקו" הפזורים ברחבי הארץ ואשר את מיקומם ניתן לברר בקלות ובמהירות באמצעות המוקד הטלפוני * 8787 או באתר "על-הקו".
באמצעות מילוי טופס מקוון באתרים: ravkavonline.co.il או hopon.co.il או ביישומונים: רב-קו אונליין או הופון רב-פס.
מטעינים את החוזה הרצוי באמצעות האפליקציות או במרכזי השירות.
איך מתקפים?
מצמידים את כרטיס הרב קו למכשירי הכרטוס באוטובוס
יש להוריד את אחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית מחנות האפליקציות במכשירך החכם Cello - רב-פס, פנגו ו-Moovit ולהרשם לשירות.
בעליה על האוטובוס, יש לסרוק את מדבקת הברקוד באמצעות היישומון.
יש לבחור את יעד הנסיעה ביישומון.
החיוב באשראי שהוזן ביישומון מבוצע בסוף החודש, בהתאם לנסיעות ולהנחות להן אתם/ן זכאים/יות.